Länstrafiken Kronoberg logotyp

close

Hjälp oss gärna att besvara några korta frågor.

Motsvarar webbplatsen dina förväntningar?

Ja Nej

Är det något särskilt du tycker är bra?

På vilket sätt motsvarar webbplatsen inte dina förväntningar?

Upplever du att webbplatsen är enkel att använda?

Ja Nej

Finns det något som du tycker är extra bra ur en användarsynpunkt?

Vad är det du tycker är svårt med webbplatsen?

Skulle du rekommendera webbplatsen till en vän?

Ja Nej

Är det något som gör att webbsidan är extra bra som gör att du vill rekommendera den till en vän?

Varför vill du inte rekommendera webbplatsen till en vän?

Finns det någonting du saknar på hemsidan eller som kan förbättras?

Varför besöker du hemsidan idag? 

Du kan välja flera alternativ.

Hur gammal är du?


Hur ofta reser du med Länstrafiken Kronoberg / Öresundståg / Krösatåg?


Ge bort eller låna ut biljett

Köper du biljett i appen eller på Mitt konto kan du ge bort biljetten till någon du tycker om eller låna den när du inte ska resa.

Ge bort biljett

Köp biljett i din reseapp eller på Mitt konto och ge bort (överlåt) biljetten till någon du tycker om. Du ger bort biljetten via reseappen eller Mitt konto.

  • Du kan endast ge bort oaktiverade biljetter.
  • Du måste vara registrerad i reseappen eller på Mitt konto för att kunna ge bort en biljett samt för att kunna ta emot en biljett.
  • Det tar minst 5 minuter innan biljetten flyttas till mottagaren.
  • Du kan inte ångra en biljett du gett bort. Den kan inte heller ges bort igen.
  • Enkelbiljetter kan du ge bort, men inte låna ut.

Låna ut biljett

Du kan låna ut din biljett när du inte använder den.

Du kan låna ut följande biljetter:

  • 30-dagarsbiljett,

  • Fritidsbiljett
  • 365-dagarsbiljett

Biljetten lånas ut i reseappen eller via Mitt konto.

Bra att veta:

  • 30-dagarsbiljett och Fritidsbiljetten kan lånas ut max 5 gånger, till max 5 olika telefonnummer. 
  • 365-dagarsbiljett kan lånas ut max 30 gånger till max 5 olika telefonnummer.
  • I reseappen kan du bara låna ut en biljett som är aktiverad.
  • På Mitt konto kan du låna ut en biljett som är aktiverad och oaktiverad.
  • Du måste vara registrerad i reseappen eller på Mitt konto för att kunna låna ut en biljett samt kunna ta emot en utlånad biljett.
  • Du kan inte ångra en biljett som du lånat ut.
  • Du får tillbaka utlånad biljett kl 04.00 dagen efter.
  • Det tar minst 5 minuter innan biljetten är tillgänglig i mottagarens app.
  • Du kan inte låna ut enkelbiljett, 24-timmarsbiljett eller Flex 10/30
frågor icon

Vanliga frågor om biljetter

Kostar det något att låna ut eller ge bort en biljett?

Du betalar ingenting för själva tjänsten. Men du betalar för biljetten som vanligt.

När får jag tillbaka min utlånade biljett?

Du får tillbaka din biljett kl 04.00 dagen efter du lånat ut den.

Hur många biljetter kan jag låna ut?

Du kan låna ut en 72-timmarsbiljett, 30-dagarsbiljett och 365-dagarsbiljett.

  • 72-timmarsbiljett kan lånas ut max en gång/biljett till en (1) person.
  • 30-dagarsbiljett och Fritidsbiljetten kan lånas ut max 5 gånger, till max 5 olika telefonnummer. 
  • 365-dagarsbiljett kan lånas ut max 30 gånger till max 5 olika telefonnummer.

Hur många biljetter kan jag ge bort?

Du kan ge bort hur många biljetter du vill. Tänk bara på att biljetten måste vara oaktiverad.

Du kan bara ge bort en biljett till en person, och du kan inte ångra dig efter du gett bort biljetten.