Länstrafiken Kronoberg logotyp

close

Hjälp oss gärna att besvara några korta frågor.

Motsvarar webbplatsen dina förväntningar?

Ja Nej

Är det något särskilt du tycker är bra?

På vilket sätt motsvarar webbplatsen inte dina förväntningar?

Upplever du att webbplatsen är enkel att använda?

Ja Nej

Finns det något som du tycker är extra bra ur en användarsynpunkt?

Vad är det du tycker är svårt med webbplatsen?

Skulle du rekommendera webbplatsen till en vän?

Ja Nej

Är det något som gör att webbsidan är extra bra som gör att du vill rekommendera den till en vän?

Varför vill du inte rekommendera webbplatsen till en vän?

Finns det någonting du saknar på hemsidan eller som kan förbättras?

Varför besöker du hemsidan idag? 

Du kan välja flera alternativ.

Hur gammal är du?


Hur ofta reser du med Länstrafiken Kronoberg / Öresundståg / Krösatåg?


Köpa biljett

  • På Diö station kan du köpa biljett i biljettautomat, de finns på plattsform 1 och 2.
  • Du får alltid bäst pris i reseappen.

Service

Stationen trafikeras av Krösatåg och regionbussar.

Regionbuss avgår bredvid järnvägen. Finns vid uppgång till spår 2 på västra sidan om järnvägen. 

Realtidsskylt och avgångstavlor finns:

  • på alla plattformar

Tillgänglighet

Stationen
Det finns ingen stationsbyggnad.

Parkeringsplats för rörelsehindrade:
Det finns två platser på pendlarparkeringen väster om järnvägen precis vid uppgång till spår 2.

Hörslinga: nej.

Sinusplattor och blindskriftstavla
Taktila stråk finns från de asfalterade ramperna upp på

  • plattformarna
  • längs plattformarna på både spår 1 och spår 2.

Blindskriftstavla finns ej.

Toaletter: nej.

Hiss: nej.

Ramp
Asfalterade ramper/vägar finns upp till både spår 1 och spår 2. 

Mötesplats färdtjänst: nej.

Stationsvärd: nej.

Café eller butik: nej.

frågor icon

Vanliga frågor om Res med oss

Kan jag köpa biljett på tåget?

Nej, du kan inte köpa biljett ombord på tåget utan måste köpa biljett innan du kliver på.

Enklast köper du biljett i reseappen.

Var köper jag billigast biljett?

Köper du biljett i reseappen, Mitt konto eller i biljettautomat får du alltid bäst pris.

Hur ansöker jag om ersättning vid försening?

Det gör du här på vår hemsida, klicka här för att komma till ansökan.